در صورتی که کار شما با فروش کالا مرتبط می شود در دنیای امروز داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی از ضروریات کار شما برای جذب مشتریان به شمار می آید. اما متاسفانه گزینه های پیش روی شما یا زیرساخت مناسبی ندارند یا بسیار گران هستند (یا هر دو!).
ما در شرکت توسعه هوشمند یک زیر ساخت اختصاصی توسعه داده ایم که علاوه بر امکانات مناسب و کیفیت بسیار بالایی دارد به دلیل کاهش هزینه ها با استفاده از هوش مصنوعی می توانیم آن را با قیمت باور نکردنی به شما ارائه دهیم.
این اپ فروشگاهی که بر پایه ی زیر ساخت قدرتمند شرکت توسعه هوشمند IDS (
سامانه توسعه هوشمند
) بنا شده است، تمامی امکانات مورد نیاز برای معرفی یک کسب و کار را در اختیار شما قرار می دهد.
آیدس یک هسته قدرتمند توسعه داده شده توسط تیم فنی شرکت توسعه هوشمند در طی بیش از یک دهه است که از پیچیدگی ها و ضعف های امنیتی نرم افزارهای آماده و اپن سورس به دور است. در این سامانه شما امکانات کاملی برای مدیریت فروشگاه، مشتریان و کالاهای خود خواهید داشت.
به دلیل انعطاف پذیری بالای هسته نرم افزار شما می توانید هر امکان اختصاصی ای که در ذهنتان باشد را بر روی اپلیکیشن خود داشته باشید. همچنین امکان اتصال به سایر نرم افزارها (حتی از شرکت های دیگر) همانند نرم افزارهای حسابداری یا ارتباط با مشتریان وجود دارد.
در صورتی که کسب و کار شما با فروش کالا سرو کار دارد، حتما متوجه تغییر رفتار کاربران و اینکه دنبال دریافت اطلاعات و انجام خرید در کمترین زمان ممکن هستند شده اید. چه شما یک آنلاین شاپ داشته باشید چه یک فروشگاه یا مغازه در سطح شهر، وجود یک شعبه از فروشگاهتان روی گوشی مشتری که به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را پیدا کند یک امر ضروری است. در ادامه به برخی از مواردی که ضرورت طراحی اپلیکیشن فروشگاهی را برای رشد کسب و کارتان را نشان می دهد بررسی می کنیم.
امروزه مشتریان خیلی تمایل ندارند از شما سوال بپرسند، خیلی پیش می آید که مشتری دنبال یک کالای خاص است و در پیج یا مغازه شما دنبال آن کالا می گردد اما پیدا نمی کند یا نمی تواند مطمئن شود که این همان کالای مد نظرش است و از شما خرید نمی کند. اپلیکیشن فروشگاهی ما با امکانات جستجوی هوشمند، دسته بندی کالاها، امکان تگ زدن به کالاها، معرفی محصولات مشابه هوشمند، پیشنهادهای هوش مصنوعی بر اساس رفتار مشتریان و بسیاری موارد دیگر گزینه مناسبی برای حل این مشکل است.
این یک واقعیت است تعداد زیادی از مشتریان شما پرسیدن سوال خود به صورت تلفنی یا حضوری در مورد محصولات یا سفارشات خود را دوست ندارند و از آن می ترسند! این امر باعث می شود بسیاری از مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. اما ارسالی یک پیام برای آنها بسیار راحت تر است. آمار هم نشان می دهد در اپلیکیشنی مثل دیوار یا شیپور بیشتر افراد پیام ارسال می کنند تا زنگ بزنند! از طرفی مدیریت پیام های ارسالی اینستاگرام و واتسپ بسیار سخت است و باعث بی نظمی و نارضایتی مشتری می شود. اما در اپلیکیشن فروشگاهی ما کاربر به ازای هر محصول یا سفارش می تواند به راحتی برای شما پیامی بگذارد (و یا حتی یک پیام صوتی ارسال کند) و شما به راحتی به آنها پاسخ دهید و همچنین به راحتی پیام ها فیلتر کرده و به مشتری پاسخ دهید.
یکی از مزیت های کلیدی طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب و کارتان این است که با استفاده از هوش مصنوعی تعبیه شده در آن می توانید رفتار کاربران را می توانید تحلیل کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید که چه خدمات و محصولاتی را بهتر است ارائه دهید. همچنین شما می توانید متوجه شوید کاربران در ساعاتی بیشتر خرید را انجام می دهند، چه گروهی از مشتریان برای شما سود بیشتری را ایجاد کرده اند تا بر روی آنها سرمایه گذاری کنید و ...
اینکه شما برای کارتان یک اپلیکیشن فروش با کیفیت داشته باشید یک تصویر مدرن و حرفه ای از شما در ذهن مشتریانتان ایجاد می کند. با توجه به مسائل اقتصادی و تعداد زیاد کسب و کارهایی که به دنبال مشتری می گردند در حال حاضر فروش محصولات به شدت رقابتی است و مشتریان در زمینه انتخاب فروشنده مورد نظر خود بسیار سخت گیر شده اند. اینکه شما یک گام از رقبای خود در ذهن مخاطب بالاتر باشید به برندسازی و فروش شما کمک شایانی می کند.
در نهایت با داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای و خوب همانند آن چیزی که ما در محصول حامی هوشمند به شما ارائه می دهیم به یک نتیجه منجر می شود و آن افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر برای شماست. مشتریانتان وقت بیشتری را در اپلیکیشن (که یک شعبه فروشگاه شما بر روی گوشی وی است) صرف می کنند، نرخ بازگشت آنها بالاتر می رود، تجربه خرید سریع تر و راحت تری را تجربه می کنند و حس بهتری نسبت به شما و خرید از شما پیدا می کنند.
کسبوکار خود را با اپلیکیشن متناسب توسعه دهید.
فروش انواع محصولات آرایشی و بهداشتی
فروش پوشاک و البسه برای تمامی سنین
فروش طلا، نقره و بدلیجات
فروش لوازم خانگی
فروش انواع دسته گل و سفارش گلآرایی مراسم
فروش انواع لوازم دیجیتال
فروش محصولات دستساز و صنایع دستی
فروش انواع اسباب بازی و بازی های فکری برای سنین مختلف
فروش محصولات ورزشی و تناسب اندام
فروش مواد غذایی بصورت عمده و جزئی
فروش خشکبار و تنقلات
فروش کتاب و محصولات نوشت افزاری
فروش انواع کالای خواب به صورت عمده و جزئی
متنوع ترین محصولات حیوانات خانگی
فروش ابزارآلات و ادوات صنعتی
اپلیکیشن فروشگاهی ارائه شده دارای چه ویژگی هایی است؟
هر مشتری برای دسترسی به اپ می تواند در سامانه ثبت نام کند. برای احراز هویت کاربران از شماره همراه استفاده می شود بنابراین هر کاربر بایستی یک شماره موبایل معتبر به سامانه معرفی کند و رمز ورود یکبار مصرف ۴ رقمی برای وی ارسال می شود که با واردکردن آن کاربر تایید شده و سپس اطلاعات کامل تری از وی دریافت می گردد.
کاربر در این بخش می تواند اطلاعات تکمیلی خود را وارد کرده
و یا ویرایش کند. در صورتی که کاربر قبلا ثبت نام کرده باشد
در این بخش اطلاعات ثبت شده در سامانه برای خود را خواهد
دید.
مواردی که در این بخش قابل نمایش، درج و ویرایش هستند
عبارتند از: شماره همراه (قابل ویرایش نیست)، نام، نام
خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، ایمیل و شماره ثابت
با انتخاب شهر (که پیش فرض آن تهران است) در کل اپ فقط لیست کالاها و نمایندگان مربوط به آن شهر نمایش داده خواهد شد.
در صفحه اول اپلیکیشن در بالای صفحه متن اطلاعیه های کوتاه (که در پنل مدیریت ثبت شده است) قابل مشاهده است. در صورتی که برای این اطلاعیه لینکی تعریف شده باشد با زدن بر روی آن اطلاعیه، کاربر به لینک مورد نظر هدایت خواهد شد.
در این بخش که در صفحه اول اپلیکیشن قرار دارد تصاویری که مدیر سامانه در بخش اسلایدشوی اپلیکیشن قرارداده است به ترتیب تعریف شده برای کاربر به صورت اسلایدشو نمایش داده می شود.
در این بخش مشتری میتواند با وارد کردن عنوان کالای مورد نظر خود لیست تمامی کالاهای ثبت شده در سامانه که با عنوان وارد شده همخوانی دارند را ببیند و با انتخاب هر یک به صفحه مربوط به آن محصول هدایت شود.
دراین بخش دسته بندی های اصلی نمایش داده می شود. این دسته بندی ها بر اساس دسته بندی های اصلی کالاها که در پنل مشخص شدهاند نمایش داده می شود. درواقع دسته بندی هایی که والد ندارند و زیر مجموعه هیچ دسته بندی ای نیستند به عنوان دسته بندی های اصلی نمایش داده می شوند. نحوه نمایش دسته بندی بر اساس دیزاین اپلیکیشن خواهد بود.
در این بخش در صفحه اصلی لیست جدیدترین محصولاتی که به اپلیکیشن اضافه شده اند برای کاربر قابل مشاهده هستند. برای هر کالا تصویر کالا، عنوان کالا، قیمت اصلی کالا و قیمت با تخفیف (به همراه درصد تخفیف) قابل مشاهده است. با انتخاب هر کالا کاربر به صفحه پروفایل محصول هدایت می شود و می تواند اطلاعات کامل آن محصول را مشاهده کند.
در این بخش لیست کالاها با بیشترین تخفیف نمایش داده می شود. برای هر کالا تصویر کالا، عنوان کالا، قیمت اصلی کالا و قیمت با تخفیف (به همراه درصد تخفیف) قابل مشاهده است.
در صفحه اصلی به صورت تصادفی ۵ برند از مجموعه برندهایی که محصولات آنها در اپلیکیشن وجود دارد نمایش داده می شود. برای هر برند تنها تصویر برند که در پنل مدیریت بارگزاری شده است نمایش داده می شود. با انتخاب هر برند لیست محصولات مربوط به آن برند نمایش داده می شود. همچنین کابر با انتخاب گزینه مشاهده همه می تواند تمامی برندهای موجود را مشاهده کند.
در این بخش که در پایین صفحه اصلی قرار دارد کاربر می تواند ویژگی های مجموعه همانند پشتیبانی حرفه ای، ضمانت بازگشت وجه و ... را که در پنل مدیریت ثبت شده است را مشاهده کند. برای هر ویژگی این موارد قابل مشاهده است، تصویر، عنوان و توضیحات مختصر.
در این بخش که با انتخاب گزینه دسته بندی ها در منوی اپ و یا انتخاب مشاهده همه دسته بندی ها در صفحه اصلی وب سایت وارد آن می شویم، لیست همه دسته بندی های کالاهای اپلیکیشن نمایش داده می شود. برای هر دسته بندی تصویر دسته و عنوان دسته نمایش داده می شود.
با انتخاب هر دسته بندی (آخرین سطح دسته بندی) لیست کالاهای آن دسته نمایش داده می شود. برای هر کالا مواردی که نمایش داده می شود عبارتند از تصویر کالا، عنوان کالا، تولید کننده کالا، قیمت کالا و امکان افزودن کالا به مورد علاقه ها.
امکان فیلتر کردن کالاها بر اساس مواردی همانند برند، دسته بندی، محدوده قیمت و همچنین برخی از مواردی که در آن دسته بندی به عنوان ویژگی کالا ثبت شده است (و در خود کالا مقدار دهی می شود) وجود دارد که کاربر با انتخاب فیلترهای مد نظر خود لیست کالاهایی که با آن مقادیر همخوانی دارند مشاهده می کند.
با انتخاب یک کالا (از هر قسمت اپ) کاربر به صفحه پروفایل محصول هدایت می شود که در این بخش می تواند اطلاعات کامل آن کالا را مشاهده کند و اقدام به ثبت سفارش برای آن کالا بکند. مواردی که در این صفحه قابل مشاهده است عبارتند از:
در این بخش که از صفحه پروفایل یک محصول کاربر به آن وارد می شود، می توان تعداد نامحدودی از ترکیب ویژگی های محصول (زیر محصول ها) را برای آن محصول خاص را انتخاب کرده و به سبد خرید اضافه کند.
در این بخش لیست نظراتی که توسط خریداران برای کالا ثبت شده است قابل مشاهده است. برای هر نظر این موارد نمایش داده می شود: نام کاربر، تصویر کاربر، تاریخ ثبت نظر و امتیازی که به سفارش خود داده است ( یک عدد بین ۱ تا ۵ که به صورت ستاره نمایش داده می شود)
در این بخش کاربر می تواند لیست کالاهایی که به سبد خرید اضافه کرده است را مشاهده کرده و تعداد آنها را کم و زیاد کرده و یا از سبد خرید حذف کند. همچنین کاربر می تواند انتخاب کند که کالا برای وی ارسال شود و یا خود شخصا از انبار تولید کننده (که در ویژگی های تولید کننده در پنل مدیریت تعریف شده است کالا را تحویل بگیرد)، در صورتی که گزینه ارسال به محل را انتخاب کند از وی خواسته می شود آدرس تحویل خود را وارد کند (به بخش مدیریت آدرسها مراجعه شود)
در این بخش که در سبد خرید قرار دارد کاربر می تواند با استفاده از کد اختصاصی کالا محصول را به سبد خرید خود اضافه کند.
در این بخش کاربر می تواند لیست سفارش های ثبت شده خود را مشاهده کرده و ببیند که هر کدام در چه وضعیتی هستند. در این بخش ۲ نوع سفارش داریم: سفارش های ثبت شده از طریق کیف پول که به صورت آنلاین پرداخت شده است و سفارش های ثبت شده برای یک نماینده به صورت پیش سفارش:
در این بخش کاربر موجودی کیف پول خود را می تواند مشاهده کند. همچنین لیست تمامی مواردی که مبلغی به کیف پول شارژ شده و یا از آن خرج شده است را می تواند ببیند. برای هر ردیف اطلاعات این موارد قابل مشاهده است: مبلغ، اینکه کاهش است یا افزایش، توضیحات (دلیل کاهش یا افزایش)
لیست آدرسهایی که مشتری قبلاً در سامانه ثبت کرده است به وی نمایش داده میشود و مشتری میتواند آنها را ویرایش کرده و یا در صورتی که در هیچ سفارشی استفاده نشده باشد آن را حذف کند. همچنین مشتری می تواند آدرس جدیدی را در سامانه ثبت کند. برای هر آدرس این اطلاعات دریافت می شود: شهر، شماره تماس جهت هماهنگی، آدرس دقیق، موقعیت روی نقشه.
مشتری می تواند کالاهای مد نظر خود را به لیست علاقه مندی ها اضافه کند و در قسمت پروفایل کاربری لیست علاقه مندی های خود را مشاهده کرده و در صورت لزوم از همان لیست علاقه مندی ها به سبد خرید خود اضافه کند.
وردپرس یک نرم افزار رایگان و اپن سورس است و مزیت آن برای شما می تواند سرعت پیاده سازی و هزینه کمتر نسبت به یک سامانه اختصاصی باشد. معمولا برای پیاده سازی فروشگاه بر روی آن از افزونه ووکامرس استفاده می شود که امکانات خوبی برای پیاده سازی یک فروشگاه اینترنتی به شما می دهد. همچنین بر روی زیر ساخت وردپرس امکان اینکه یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز داشته باشید و یا با استفاده از یک قالب واکنشگرا (ریسپانسیو) خوب می توانید در مرورگرهای موبایل نمایش مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهید. این موضوعاتُ وردپرس را به یکی از پر استفاده ترین نرم افزارها برای فروشگاه های آنلاین تبدیل کرده است. اما با همه این ها در صورتی که یک کسب و کار رو به پیشرفت داشته باشید وردپرس نمی تواند گزینه مناسبی باشد. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا وردپرس مناسب نیست و چرا سامانه جامع فروشگاهی ما می تواند یک گزینه مطمئن برای داشتن اپ فروشگاهی باشد.
یکی از مواردی که وردپرس را به گزینه مناسب برای استفاده تبدیل کرده است این است که به دلیل رایگان بودن از نظر هزینه ای مقرون به صرفه است و از نظر زمانی به دلیل آماده بودن نیز به سرعت می توان با آن یک فروشگاه آنلاین را راه اندازی کرد. داشتن یک فروشگاه آنلاین که به صورت اختصاصی پیاده سازی شده باشد معمولا زمانبر و هزینه بر است که این امر به دلیل هزینه بالای نیروی متخصص منطقی است. ما اما یک زیر ساخت با هوش مصنوعی توسعه داده ایم که با قیمتی بسیار مناسب تر وزمان کمتر از وردپرس می توانید فروشگاه آنلاین خود را شامل یک وب سایت اختصاصی و یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای داشته باشید.
ساختار وردپرس برای نمایش مقالات و ایجاد وبلاگ ایجاد شده است و پلاگین هایی مثل ووکارمرس و فروشگاه سازهای آن متاسفانه محصولات شما را در همان قالب مقالات ذخیره می کنند. تمامی محصولات، نظرها، مقالات، محتواها و .. همه در یک جدول در دیتابیس نگه داری می شود که این امر از دیدگاه مهندسی نرم افزار به هیچ عنوان بهینه نیست و به مرور زمان باعث کند شدن و تجربه نامناسب کاربر میشود. همچنین برای هر کار کوچکی بایستی یک پلاگین نصب کنید که با بقیه بخش ها یکپارچه نیست و کم کم ساختار فروشگاه شما بسیار ناکارآمد و غیر استاندارد می شود. وردپرس برای اینکه ایده فروشگاه خود را آزمایش کنید که جواب می دهد یا خیر خوب است اما برای رشد و موفقیت خیر! اما زیر ساخته توسعه هوشمند یک فروشگاه با تکنولوژی های روز دنیا و با تحلیل مهندسی نرم افزار حرفه ای و ساختار دیتابیس یکپارچه و قابل در اختیار شما قرار می دهد که حتی اگر چند میلیون محصول داشته باشید کندی ای مشاهده نخواهد شد و همچنین تمامی امکانات کاملا یکپارچه و بهینه شده متناسب با دیگر امکانات پیاده سازی شده و می شود و خیال شما را از بابت سرعت و بهینگی راحت می کند.
آمار نشان می دهد که بالاترین حملات هکری در فروشگاه های اینترنتی سراسر جهان مربوط به وردپرس است. این امر نیز طبیعی است چرا که اگر شخص یک حفره امنیتی در یک سامانه ورپرسی در یک کشور دیگر پیدا کند آن حفره بر روی فروشگاه شما نیز وجود دارد و قابل سو استفاده خواهد بود. پلاگین های وردپرسی که بر روی فروشگاه آنلاین خود حتی برای کارهای کوچکی مثل نمایش دکمه تماس مجبورید نصب کنید هر کدام می توانند یک حفره امنیتی دیگر به فروشگاه شما اضافه کنند. اما در زیر ساخت های اختصاصی مطمئن همانند زیر ساختی که ما در اختیار شما قرار می دهیم اپلیکیشن فروشگاهی طراحی شده برای شما با بالاترین سطح امنیت و دسترسی در اختیارتان قرار می گیرد و از این بابت خیالتان راحت خواهد بود.
برای توسعه فروشگاه اینترنتی شما که با نرم افزارهای آماده همانند وردپرس، جوملا، پرستاشاپ، مجنتو، آپن کارت و ... پیاده سازی شود همیشه یک سقفی وجود خواهد داشت. در نهایت روزی خواهد رسید که مجبور به پیاده سازی یک زیر ساخت اختصاصی برای خود خواهید شد و این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که کسب و کار شما در حال رشد است و ضربه ای که به کسب و کارتان می خورد شاید قابل جبران نباشد. زیر ساخت اختصاصی به شما کمک می کند که یک اپلیکیشن فروشگاهی حرفه ای مبتنی بر نیازهای کسب و کار خود داشته باشید و هر امکان اختصاصی ای که در آینده بسته به نیاز بازار خود به ذهنتان برسد را بتوان بر روی فروشگاه آنلاین شما پیاده سازی کرد.